måndag, januari 23, 2006

Dålig sömn!

Att inte kunna sova! Idag 04:10 Var tvungen att lägga mig redan klockan 20 igårkväll. När jag vaknade trodde jag att jag hade sovit massor med timmar,gick upp en sväng och kollade klockan och såg då att den var halv fem på morgonen,jaha, tänkte jag o gick o la mig ett tag till för att sova så att det blev dags att lyssna på ekot klockan sex. Sagt o gjort,sov ett tag till och vaknade och satte på radion. Då får jag höra något helt annat,en repris som jag vet går på kvällen. Tänder lyset o kollar efter och då är den jävla klockan bara halv tolv på natten!!!! Nu vid fyratiden så är jag inte trött länge men det är ju en unken tid på dygnet att stiga upp men vad ska man göra när man inte kan ligga kvar längre i den sköna sängen? Jag har ju gått skiftgång så mycket i mitt liv och redan då för många år sedan så fick jag stort krångel med min sömn och det förföljer mig nog resten av den tid jag har kvar på jorden. Jag och Gunilla var ute hela dagen igår och var bla. på Moderna M. och såg en utställning av Dick Bengtsson. Fantastiska tavlor att skåda med en teknik som jag inte hade sett förut.Även en hel del mystiska symboler på hans tavlor som är svåra att förklara. På några av hans verk så har han satt hakkorset i ett hörn.Varför?? En del har förklarat att han kanske på detta sättet vill riva isär idyllen på tavlan för att visa att mitt i vårt samhälle så finns det onda också närvarande?? MM är underbart att gå till,de har en resturant som är mycket bra och dessutom har en så fin utsikt .Gratis är det ju också numera att gå på en mängd museer här i Stockholm och det är bäst att passa på för de borgeliga har sagt att de ska återinföra avgifterna om de kommer till makten! Futtig politik sådant.Kulturen ska vara tillgänglig fritt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate