fredag, augusti 13, 2010

Street-racing!

I sommar har polisen och allmänheten besvärats av att många samlats vid utfarten till Nynäshamnsvägen från  Stockholm och kört "racerlopp"! Tidvis har det varit så många MC att man kan tro att vi har fått en flygfält här vid Gubbängen-Hökarängen,
Dessa "gossar" i trettioårsålder roar sig ibland  med att i hög fart åka på bakhjulet. Ibland kryssande bland övriga trafikanter.
Trots att jag bor långt ifrån vägen så hörs ljudet från en pressad motor ända hem till mig så att det är störande vid öppet fönster.
Idag exakt vid 04.45 så vaknade jag av "bålgetingsljud" från vägen. Det hörs direkt vad det är frågan om.
En eller två roade sig med att köra några gånger fram och tillbaka med ett fruktansvärt ljud. Det går inte att undgå att höra hur fort det går men jag är lite förvånad över att motorn ljud är så fruktansvärt hårt.

Nå, dessa unga män hur är de funtade egentligen? Livet som insats plus att de riskerar andras liv där ute på vägarna. Jag var sådan när jag var 15-16 och for fram som ett jehu på MC men här rör det sig om sk vuxna män!

Tydligen finns det idag en uppsjö av män i trettioårsåldern vilka befinner sig i tonåren fortfarande. Man kan undra om vår moderna värld med olika utsläpp av gifter , se bara det senaste med plast som ger hormonskador, ger skador som sedan yttrar sig på det här sättet.

Att åka på det här sättet är farligt det fick vi se här  förra året när en kille härifrån som ofta körde på bakhjulet körde ihjäl sig.Underligt att inte vara mer rädd om sitt liv?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate