torsdag, augusti 26, 2010

Skriande skillnader!

Ja, nu är det inte de politiska blocken jag talar om! Nej ,så här är det. Jag har tagit hand om en dator som inte mådde särskilt bra , seg och låste sig.XP installerat på en Dell-dator. Skulle jag helt enkelt bara återställa den till ursprunget eller skulle jag rädda den?

Jag valde att försöka rädda den men efter ett par timmar så blev den bättre med "frysningar" då och då.
Valde då att lägga in Ubuntu på samma disk vid sidan om XP för att se hur datorn uppförde sig.
Tja, den gick som en klocka men jag såg tack vare detta att det stod fel till i BIOS -systemet. (Datorns överhjärna som styr allt)

Lätt som en plätt att fixa detta och sedan körde jag igång XP igen.
Bravo!! Nu så började det hända saker och så tog jag ner Toni Helenius fina rensarprogram  Easy Cleaner och den gjorde storverk.

Sedan börjar det trista med XP och det är när man ska göra updates. Jag har talat om detta förut men idag så råkade jag ut för denna mycket dåliga tekniska lösning så jag gnisslade tänder.
Först ska den ta ner de allra viktigaste säkerhetsuppdateringarna.Starta om!

Sen skulle nätverkskortet uppdateras osv. Omstart på omstart!

På den Ubuntu (10.04) jag satte vid sidan om så kom allting ner på en gång ,sedan var det klart.
En omstart inget mer! En tekniskt lösning vilken är modern och mycket bättre än Microsofts lösningar.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate