tisdag, augusti 10, 2010

Datorkrasch!



Jag håller ju på att köra Ubunta Alfa 3 och visst brukar dessa op. ramla

omkull ibland. Det hör till på något sätt eftersom det är expriment och

test som gäller. I natt släppte utvecklarna en massa paket (program) .Poff

så åkte massor med nödvändig programvara i sopan. Jag har nästan

aldrig misslyckats att återställa dem så att de funkar. För säkerhets skull

så förde jag över alla bilder o all musik till till den andra säkra Ubuntu-

partitionen. På morgonen så hade de släppt nya paket som skulle hjälpa

upp situationen. Men tji-då tog jag ner Alfa 3 och brände den på cd. I

helsike att den vill ens installera sig på min dator. Det var bara att bita i

det sura äpplet och installera Ubuntu 10.04 LTS! Nu har jag riggat till

den med alla de program jag vill ha! Går perfekt. Stabila upplagor känns

 bra ibland även om jag gillar spänningen av en ny version!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate