onsdag, juni 19, 2013

Vem kan man lita på?

Läs först det här: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/larare-stalls-pa-bar-backe_8268368.svd   och sedan det här svaret: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vinstmedlen-har-aterinvesterats_8277392.svd

Jaha, sen får man klia sig i huvudet och undra vad som är vad?

De flesta väljer att tro på det som stämmer med deras egen ståndpunkt i frågan.
Detta är ju så vanligt i dagens debattklimat men dessvärre så hamnar man ofta fel då!

Svårigheten är ju att man som läsare inte riktigt kan veta vad som är fakta i målet. Det är svårt att som enskild läsare är få fatt i fakta och jag önskar att journalisterna på tex Svd följer upp dessa olika påståenden och verkligen granskar vem som far med osanning.

Detta uppdrag ger jag nu Brännpunkts chef!

Det är trevligt och fint när man får svar , se här:

Lena Karvik via schibsted.se 
06:51 (2 timmar sedan)

till mig
Hej och tack för mejl. På Brännpunkt ska ju åsikter brytas mot varandra, vilket inte sällan medför att olika versioner av "sanningar" presenteras. Men visst kan jag hålla med dig om att tidningen i stort, kanske då främst nyhetsredaktionen, har ett ansvar att reda ut begreppen. Jag vet att de bevakar JB:s konkurs och följderna av denna, ska meddela dem din önskan (som jag också instämmer i).
Mvh,

Lena Karvik

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate