lördag, mars 22, 2008

Kommunismen är sig lik!(Vandrar över lik)

Jag läser olika bulletiner från Kinas ledare.Oförsonliga beskyllningar och inget litet försök ens till dialog , skyller allt på andra ungefär som Hitler gjorde under sitt diktatorsvälde.

När jag reste runt i Kina 1976 så började jag att falla från tron på det "annorlunda" kommunistiska Kina. Insåg mer o mer hur ledningen tvingade alla att rapa upp sin läxa för det som gällde just den dagen.
Säger ledningen att Dalai Lama vill splittra folket och uppmana till bojkott mot OS så låter det likadant överallt !
Så var det sommaren 1976, då skyllde man allt ont på Deng. När Mao dog och politiken ändrades och Deng kom till makten , tja då skyllde man på föregångaren.

Länder utan demokrati är sig lika. Våra inhemska kommunister skyndar sig att ta avstånd från Kinas ledare nu för de vill bli salongsfäiga.
Den läxan har de lärt nu mot förr men vi som har varit med ett tag går inte på sånt tjafs.
Kommunismen ska motas i porten därför att i denna politik finns inbyggt våldet vilket alltid tas fram när inget annat står till buds! Studera historien, sa Mao! Jo,det är detta åtminstone jag har gjort och då kommer man fram till den ståndpunkt som jag redovisar i mina bloggar vad gäller kommunism.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate