torsdag, november 21, 2013

Dumhet och snålhet går ofta hand i hand!

I denna lilla nedförsbacke är det fullt av löv och de har legat där ända sedan träden fällde dem. Längre ner så finns det ett avlopp som ska få bort vattnet som allt för ofta blir till en mindre sjö.
Det säger sig själv att avloppet förr eller senare blir fullt av löv !
Under de 8 år jag bott här så har det många gånger varit stopp där nere och myndigheterna måste skicka dit personal och rensa avloppet. En gång var det ett så stort stopp så att det tog två dagar att rensa och det kostar pengar vill jag lova.
Det är Farsta och gatukontoret där som är ansvariga men det lönar sig inte att ta kontakt med dem därför att man får varken svar eller kloka samtal med dem.
Under årens lopp när jag skickat ärenden till dem med tom. bilder som dokumenterar ärendet så har jag ej fått svar eller bekräftelse på att de mottagit mina mejl.
Frågan är om det sitter oduglig och inkompetenta personer på div. chefsstolar eller är det här något som håller på att utvecklas i vårt land sedan lång tid tillbaka?
Varför? Dålig skola? Snålhet! Besparingar? Eller rätt och slätt att man skiter i oss skattebetalare!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate