måndag, juni 05, 2017

Hittade ett brev från min far, datum 1947!



Jag minns när jag hade vattkoppor 1947, det är trots allt en hel del år sedan men jag har gott minne. Det kliade och jag fick feber och minns hur jag såg figurer på väggen och blev rädd. Råkade komma åt en spargris som såg ut som ett äpple och den gick i golvet och sprack.
Min pappa bodde för tillfället antingen på sanatorium eller så var han och jobbade i Skellefteåhamn  (Rönnskär) , jag vet inte idag.
Han hade ju "lungpaj" sedan han var tonåring och ibland när han blev svårt snuvig så kunde det gå upp igen och han var tvungen att få vård. (TBC var ju den stora folksjukdomen när han var ung)
Men det här brevet till mig är ju så roligt att se idag, här visar han upp en sida som "försvann" när jag blev äldre. Han var jättefin mot små barn men sen låste det sig för honom när man blev äldre.
När jag fick barn så kunde han återigen tina upp när han fick bära omkring de små.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate