måndag, juni 11, 2007

Det kom ett TT meddelande!

Allt fler unga får förtidspension
Allt fler unga får sjuk- och aktivitetsersättning (tidigare förtidspension). Utvecklingen har varit dramatisk. Mellan år 2000 och 2006 beviljades nästan 70 000 unga sjuk- och aktivitetsersättning./TT

Ruggigt värre att se .Allt detta under Göran Persson!
Man måste vara förblindad om man inte inser att denna politik är så fel den kan vara.Unga människor ska vara i arbete,att pensionera folk i min ålder måste vara bättre.Nu propageras det för att man ska arbeta till minst 67 års ålder men jösses när man ser dessa tt-siffror!Ta bara mig som exempel,jag har arbetat i 44 år från jag var 14 år det måste vara bättre att ge mig pension och ge de unga arbete.Det var sånt här som gjorde att Socialdemokratin förlorade valet.
Nu måste den nya regeringen visa framfötterna och sätta ungt folk i arbete eller studier!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate