onsdag, juni 21, 2017

GAPF möte på Sergel 2017-06-21

För 18:e gången kommer Riksorganisationen Glöm Aldrig Pela och Fadime (GAPF) att hedra Pela Atroshis minne och för 6 året kommer vi att hedra Maria Barin Aydins minne för respekt för deras kamp för frihet och kärlek.
Tid: Onsdagen den 21 juni 2017 kl 17:30-19:00.
Plats: Sergels torg, Stockholm
Konfrencier: Zinat Pirzadeh
Inbjudna talare:
  • Dilsa Demirbag Sten, journalist
  • Ebba Busch Thor (KD), partiledare
  • Parul Sharma, jurist, tidigare Goodwill ambassadör för GAPF
  • Pekka Johansson, pressekreterare Svenska FN förbundet
  • Galaxia Elliaz, Styrelseledamot för Humanisterna-Stockholm
  • Åsa Regner (S), jämställdhetsminister
  • Representant från Riksorganisationen GAPF
Livemusik:

Idag gick jag på ett viktigt möte eftersom jag dessutom är medlem av GAPF.
Ett fint och värdigt möte till minne av de som mördats under beteckningen "hedersvåld"!
Det finns ingen heder i att mörda sina barn eller släktingar, bara vanheder.
Intressant var att regeringen skulle haft sin minister för dessa frågor där ,Åsa Regnér, men hon fick förhinder och det kom en statssekreterare istället. Ett helt OK tal med många löften. En partiledare var på plats , Ebba Busch Thor (KD)!
Pelas mor var där också och jag såg hur svårt hon har det fortfarande över dotterns öde.
Jag blev så berörd av allt som utspelades framför mig men var efter ett par timmar så slut i mina ben så jag stapplade ner i tunnelbanan för att ta mig hem.
Men det känns så bra att ha kunnat vara där!
Lägger nu ut massor med bilder:












































Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate