Till julen 2014 samlade familjen ihop pengar till att köpa bägge pojkarna varsin "platta"!
Det blev två stycken Samsung och på julafton blev glädjen stor hos gossarna.
Men vi märkte en stor skillnad på en gång mellan dessa plattor av samma modell, den enas laddning försvann oerhört fort.Sedan när man laddade så tog den inte in strömmen.
Lämnade in den hos Elgiganten i Mölnvik (Gustavsberg) och fick hämta den samma vecka med beskedet att den var lagad.
Kommer hem och upptäcker på en gång att detta stämde inte, den var lika dålig fortfarande .
Inlämning igen och denna gång tog det betydligt längre tid innan pojken fick tillbaka plattan.
Nu hade man bytt batteri!
Men den var lika dålig fortfarande.
Den 2 augusti lämnade vi in den igen men denna gång hörde vi ingenting på nästan fyra veckor så vi åkte ånyo ut för förfrågan. De kunde inte ge något svar!
Efter ytterligare veckor nytt besök och efter om och men ett besked att reparationsfirman hade skickat plattan till Samsung för skrotning.
Någon ny platta kunde inte de ge oss utan vi skulle vänta.
Nu är det 21 september och vi har inte hört ett ljud, vi försökte ringa ut till affären men fick inget svar. Ringde kundtjänst som också sökte dem utan resultat. De lovade emellertid att de skulle se till att affären kontaktade oss.
Så har inte skett.
Pojken som är nio år har varit och är mycket besviken över att se sin bror ha sin fungerande platta medan hans inte finns.
Kan ni tänka er hur det känns för en liten kille?
Det är ju så dålig affärssed att behandla en kund på det här sättet. Närmast om jag är snäll så bäddar ni ju bara ris åt egen rygg, vi kommer liksom hela vår släkt ALDRIG mer köpa någonting hos Elgiganten.
Vårt exempel på hur ni förfar med en kund kommer ju dessutom till allmänhetens vetskap! Min blogg läses av många ute på internet.
Det har alltså gått över nio månader från köpet och i princip ingenting har hänt utan pojken har fått vänta på en platta som fungerar som den ska!
Bo Högrelius Anne Sjöberg tel 0721675212
Svar från Elgiganten : Elgiganten Sverige Hej Bo!
Jag förstår att du och framförallt din son är besviken på det som hänt med surfplattan och att ni knappt kunnat använda den sedan köpet. Att du utöver det inte fått någon återkoppling beklagar jag verkligen.
Jag hittade fram ert serviceärende via ert namn och telefonnummer i butiken på Värmdö och har bett att en ansvarig ser över detta och återkommer till er. Jag är verkligen ledsen för att ni fått vara utan surfplattan under så lång tid, men jag hoppas att vi inom kort kan ge er en bra lösning! Om ni fått information om att den gått till skrotning, så ska en ny surfplatta skickas ut till er. Butiken kommer att ge er mer information om när den kan levereras.
mvh Anna-Kari
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar