När jag återigen idag gick ut på Bredbandsbolagets sida för att kolla om de verkligen skulle komma igång med vårt bredband idag vilket utlovades igår så såg jag den bistra sanningen!
Nu har de skjutit upp starten till på måndag och då är det ca 1 vecka sedan uppkopplingen fungerade!
Detta är verkligen inte tillfredställande, vad har de för syn själv på det här med internet egentligen? Idag är internet minst sagt mycket viktigt för många. En del studerar hemifrån andra bedriver affärer med kontoret hemma osv.
Vi har nu i åratal lärt oss att betala våra räkningar över internet och snart är det dags för många att göra detta.
Jag har sysslat med "Webben" ända sedan 90-talet och har aldrig någonsin varit med om ett sådant här långt stopp.
När jag bodde i Malmö så hade vi i vårt hus en server kopplad till Rixtelecom på test. Första riktiga bredbandet i stan men aldrig att det var några längre uppehåll.Högst ett par timmar !
Jag kunde ringa till dem i Göteborg och snacka med dem på ett vettigt sätt, de talade alltid om vad de sysslade med och det kan man inte direkt påstå att Bredbandsbolaget gör. De har inte ens svarat på mail som jag har skickat.
Att via mobilen ringa till kundtjänst är ett helt företag som senast tog 20 minuter och det kostar mycket extrapengar.
Jag ställer frågan återigen, VARFÖR använder Bredbandsbolaget inte Facebook eller sin hemsida på ett förnuftigare sätt?
Där kunde de på ett kortfattat sätt beskriva vad de håller på med och vari svårigheterna ligger!
Det kan väl inte vara så att de har gått hem över helgen istället för att jobba skjortan av sig för att få igång bredbandet??
PS Däremot är det bra att jag fick en sticka att använda helt gratis under den här tiden och den ger rätt så snabb åtkomst till internet , vid mätning så visar den en nertagning av filer på ca 4.5 MB! Och detta på Ubuntu-linux!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar