fredag, augusti 07, 2009

Telias support!

Idag hade jag den för mig trista upplevelsen av Telia Support! Nog för att jag snabbt kom fram men vad hjälpte det när de vägrade att hjälpa mig.
Så här var det. En vän till mig har köpt en minidator , så liten så man nästan måste ha förstoringsglas för att läsa.
Rent tekniskt fungerade den bra med sitt XP installerat. Kunde koppla upp mig på husets trådlösa med mycket god hastighet. Men, så kommer det jobbiga, det fanns ett Telia-abb med bredband via ett simkort.
På bildrutan stod det tele 3 med sin logga men man skulle gå på den och använda den med en rad omställningar för att passa Telia. Till punkt o pricka så ställde jag in den efter anvisningen men det fungerade ej.
Då ringer jag supporten för att höra mig för vad det kan vara för fel i mina inställningar.
Kom då ihåg att kalaset med Telias uppkoppling kostar ca 350+ spänn i mån.

De säger helt frankt att de inte har support på det här eftersom det tillhör datorn och dess tillverkare. Jag fick då ett telenummer till denna firma som sa att de skulle via mail skicka ett program som skulle fixa problemet.Det finns alltså ett problem med programmet som de säljer .

Svensson som kanske inte är så van vid uppkopplingar via nätverket ska klara det här . Det är höjden av fräckhet att både från telias sida till datortillverkaren bete sig så här!

Jag är van vid datorer och brukar klara det mesta men inte fanken kan man köra igång något som redan är fel vid köpet .

Min vän ska gå tillbaka till försäljaren och be honom sätta igång nätverket!!! Ska bli kul att höra hur det gick!


Vad gäller Telia så tycker jag att om man köper ett två års abb för dyra pengar så SKA de hjälpa till! Fy för Telia , tack för att jag inte har något med dem att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar