fredag, januari 23, 2009

Ett brev betyder så mycket!

Idag kom det ett brev från Comhem. De vill ha 360 kronor om året i sk kortavgift skriver de.
Deras tjänster är dyra i sig särskilt deras sk bredband.
Jag kände att jag nu fått nog!
Blev kund hos dem redan 1991 då de ägdes av Telia och på den tiden fick man för dyra pengar köpa en dekoder för att kunna se deras kabeltv. Om jag inte minns fel så gav jag 1800 och det var mycket pengar på den tiden.
För ca två år sedan så blev jag tvungen att skaffa ny dekoder då den gamla inte längre höll den tekniska standard som krävdes.
Efter viss förhandling så gick de med på att skicka mig en ny mot att jag beställde fler program att se. Dekoden brann sönder exakt 13 månader efteråt.
Nytt samtal med ComHem där supporten sa att just denna dekoder hade gått sönder för de flesta!!!

Jaha, sa jag då, ni skickar mig en ny förstås? Nej, det kan vi inte göra för garantin gäller inte längre.

Ny förhandling och jag måste gå med på att beställa Canal + filmkanaler i ett år för att få denna nya dekoder "gratis"! Vilket snack om att det är "gratis"!

Nu har det gått ett år och jag beslutade mig för att säga upp alla digitala kanaler från ComHem.
Att komma till vägs ände kan vara skönt ibland. Jag kände idag att de kan slippa mig som kund!
Hur mycket pengar har jag inte sedan 1991 gödslat dem med och vad är det för förmåner en så gammal kund får av dem. INGA!
Tack och adjö!

1 kommentar:

  1. pengar och åter pengar är allt dom är ute efter. Har själv fått samma brev av samma företag*usch*

    SvaraRadera