Idag så skulle jag åka till Eskilstuna och hjälpa dottern att flytta.Köpte biljett men så att de hade ändrat avgångstiden med 5 minuter,sen med 10 för att slutgiltigt meddela att tåget var inställt pga "personalbrist"!!
Då skulle ersättningsbuss insättas men de talade aldrig om var ifrån den skulle gå så jag gick till informationsdisken och frågade. Han hade inte fått höra något och försökte först att ringa till någon men det gick ej så han gick in på bx och frågade .Ingen visste något. Då beslutade jag mig för att ej åka och gick för att återlösa biljetten.Fick 50 st före mig i kön! Gick då fram till en tjej som just skulle öppna och sa att jag ville diskutera en policyfråga ! "Är det rätt att man ska behöva vänta så länge på återlösen av biljetten när SJ har ställt in tåget?"
Hon fixade problemet med en gång och jag fick min pengar.Passade på att fråga om en annan biljettåterlösning som jag hade gjort på två biljetter T/R Malmö.
Hade i stort sett bara fått hälften av det betalade tillbaka på mitt konto .
Så här var det: i och med att jag hade tagit biljetteformen "just nu" så drog de av tvåhundra kronor!
Alltså, man ska nog tänka sig för innan man tar denna biljett med tanke på ev. återlösning. Det är bättre att ta en biljett som ibland bara kostar 30-40 kr mer men då man får tillbaka merparten av pengarna!
SJ måste ha ett inbyggt fel i sitt system när de avlyser ett tåg. Den som borde få veta det först av alla är ju de som står i informationen,de bör ju också omgåendde få veta var ev. buss går ifrån m.m.
Tänk att man inte har kommit längre i detta sk informationssamhälle vi lever i??
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar