fredag, december 29, 2017

Mobbing!

Så länge jag minns har mobbing och pennalism förekommit. Själv blev jag utsatt för rätt hemska grejer när jag slutat folkskolan och börjat läroverket.De stod och väntade på mig när jag kom med bussen och sen var de igång. Men, jag tröttnade en dag och valde ut den värsta och slog honom blodig. Dagen efter fick jag gå ifred.
På arbetsplatserna gick de hårt åt nyanställda unga. En grannpojke började arbeta på verkstaden och redan första dagens eftermiddag var de på honom i omklädningsrummet .De tog av honom alla kläder och smorde in hans kön med svart skokräm.
Jag skulle kunna berätta mängder av otrevliga saker men avstår.
Idag ser jag mobbing på nätet och det är speciellt ruggigt när många i en grupp gaddar ihop sig mot en person som de utmålar i fula ordalag.
Det nya tilltaget är ett gammalt grepp från öststatskommunismen, man blandar in arbetsplatsen eller yrket i sina attacker. Ringer till eller skriver till arbetsgivare och kräver att personen ska bort.
Ofta så viker sig många arbetsgivare inför hoten.
Rykten sprids med allehanda lögner som vapen ,helt enligt Goebbels regelbok.Ljug och ljug ännu mer, till slut fastnar lögnen på personen det gäller.
Lågheten bakom sådana här aktioner är nästan obegriplig i ett modernt samhälle och nästan lite svårt att ta till sig. Att så många kan vara så onda!
När jag blev mobbad så kunde jag ändå försvara mig och få ändring men när det gäller nutida mobbare så verkar de gå segrande och det skrämmer mig mer än något annat.
De förstör tryck och yttrandefriheten dessa mobbare samt förstör andra människors liv med berått mod.
Du kan ju läsa fakta på denna blogg och se hur det går till numera :http://katerinamagasin.se/sa-hetsar-jagarhar-mot-journalister-och-forfattare-och-utokar-nu-sin-kamp-mot-propaganda/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate