torsdag, november 09, 2017

Sätt inte barnen på förskolan vid ett års ålder!

 1987 tog jag ut mina barn från förskolan och fritids av olika skäl och var hemma med dem ett par år.
Samtidigt började jag plädera för att föräldrar om de ville skulle få vara hemma med sina barn till de var ca tre år gamla. Skrev artiklar i olika vänstertidningar tex Gnistan och Internationalen.
I Internationalen blev jag påhoppad på ett ganska otäckt sätt av olika kvinnor, de såg mig som en mörkerman som ville kvinnorna illa.Något barnperspektiv fanns inte i deras värld. Gnistan tog däremot upp en vettig diskussion men allt har sedan dess varit dött och begravet i denna fråga.
Allt medan allt fler barn uppvisar stress-sjukdomar , tex diabetes.
Osäkra och oroliga barn med olika diagnoser i en omfattning vi aldrig har sett tidigare i historien.
Så här skrev jag i Gnistan:
Klicka som vanligt på texten!
Tidningen Dagen har i dag en intressant artikel i detta ämne vilket återigen kommer upp på dagordningen:http://www.dagen.se/nyheter/forskare-satt-inga-ettaringar-i-forskolan-1.1053161 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate