tisdag, november 07, 2017

Höger eller vänster? Att gå!

När jag går på en landsväg så går jag alltid så att jag möter trafiken. Att gå på fel sida kan vara rena rama självmordet eftersom man då har noll koll på trafiken.
När jag går på en kombinerad cykel och gångbana så följer jag det som trafikverket rekommenderar , att hålla till vänster (om det är möjligt).
Jag vill inte att cyklar eller mopeder skall smyga upp bakom min rygg,jag vill precis som med bilarna se de som kommer.
VARFÖR folk i så stor utsträckning håller sig på fel sida med risk är för mig en gåta.
Upplever detta som ett Stockholmssyndrom, har inget minne av att det var så här i Malmö?
Varför tänker folk i höger istället för att tänka säkerhet??
Klicka på bilden!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate