torsdag, november 23, 2017

Amanda Svensson skriver så här!

" Jag är en av de kvinnor som har uttalat sig. Mina egna möten med   mannen har tack och lov varit flyktiga. Vår totala samtalstid uppgår till mindre än tio minuter, fördelade på två tillfällen. Vid båda dessa tillfällen har han dock, efter att knappt hälsat, tagit sig friheter med min kropp – smekt mig på magen och halsen och höfterna, lagt handen på mina bröst. Vid båda tillfällen har jag blivit så paff att jag tappat talförmågan. "https://www.expressen.se/kultur/ide/darfor-vittnar-jag-om-kulturprofilen-/ 

Amanda blev paff? Men jag måste ju säga att fegheten lyser ur dessa ord.PAFF! Varför i hela fridens dagar blev hon inte förbannad och klippte till honom eller skrek högt ut en protest?
Dagens storys från allt för många kvinnor andas gamla tiders piginställning dvs det som förekom för 100 år sedan.
De 18 som teg i alla år då? Varför tiger man om man har blivit skymfad? De säger att de inte vågade därför att mannen hade stort inflytande inom kulturlivet. Hur sjukt är inte ett sådant resonomang?
Genomgående är tigandet överallt i alla led!
Ibland blir jag så trött på den här pendeln i allting,det svänger från ingenting till allmän folkdomstol.
Hur lätt är det inte idag att gå ut med en smaskig historia och få stora rubriker MEN är det sanningen som kommer fram?Hur ska vi veta att en arbetande i riksdagen verkligen blev våldtagen av sin fd fästman? Eller om det är en hämnd?
Det har ju tyvärr praktiserats förr att man anklagar någon utan att det finns någon grund för det hela.
Män har till och med fått många års fängelse för saker de aldrig gjort.
Jag vidhåller att det ligger en stora fara i det som pågår nu där alla hänger på utan tanke på folkdomstolseffekten!
Det finns bara ett bra sätt att förhålla sig till övergrepp och det är att anmäla dessa på en gång.
Kvinnor verkar fortfarande att ha en lång väg att gå för att komma ur sin "underdåniga" inställning inför män med makt!
Nu kanske de här uppropen ändå kan ha något gott med sig att kvinnor rätar på sina ryggar och vågar säga ifrån när det behövs.
Som jag alltid har sagt ur mitt eget synfält, jag vill inte vara gift med en underdånig hushållerska!
Läs dessa ord av en kvinna som inte har fogat sig efter "mäktiga" män!
http://katerinamagasin.se/nar-kommer-ett-metoo-alla-konsstympade-och-gangvaldtagna/



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate