lördag, augusti 12, 2017

Moderaternas blindhet!

Det fanns en tid i moderat historia då de blev mer och mer likt ett parti med medlemmar utan kritiskt tänkande. Det är naturligtvis  epoken Reinfeldt och Borg som jag tänker på och många medlemmars nästan devota hyllningar av dessa två.
När jag skrev om detta nästan diktaturliknande sätt att betrakta dessa två så fick jag hatiska utfall från moderater.
Och detta förstärkte mitt intryck att någonting började bli förfärligt fel inom detta  parti som tidigare hade varit noga med sanningen och sitt kritiska tänkande.
När så man började se hur partiledningen monterade ner försvarsmakten undan för undan i samförstånd med sossar och kommunister, ja då blev i alla fall jag rädd för vad som komma skulle.
När så några medlemmar inom moderaterna började att kritisera besluten och man såg hur illa de behandlades då såg jag ett parti i förfall.
Ett nytt sosseparti hade uppstått i och med det "nya" synsättet på invandringspolitiken slogs fast.
Ett synsätt som stred mot all tidigare praktik och uppfattning. Partiledaren satt med ett parti som bara bugade inför hans allt extremare politik. Ickeborgerlig  politik!
Reinfeldt hade blivit en kejsare med tjänare som bara hyllade och bugade!
Dagens siffror för moderaterna är inte enbart Batras fel utan de sträcker sig längre bakåt nu när många insett vad Reinfeldt och CO höll på med.
OCH inte har jag fått någon ursäkt för de hårda och elaka ord jag fick från div. moderater!
Frågan är bara om de nu har kappvänt och hyllar Batra på samma sätt?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate