torsdag, juni 01, 2017

Valet mellan livet och missbruket!

https://www.svtplay.se/video/13798020/muck-men-sen-da-kenneth-viken/muck-men-sen-da-kenneth-viken-avsnitt-1

Tom Alandh väjde inte för de svåra frågorna med filmens huvudman, Kenneth Viken!
Frågorna måste ställas därför att alla har ett eget ansvar för sina liv.
Kenneth fick en mycket stor chans som han inte tog utan gjorde enligt sitt invanda mönster. Sveket!
De tre år jag arbetade på härbärgen i Malmö  innebar att jag dagligen träffade män som var så lika Kenneth.
De gav upp så fort det blev minsta motgång. drogerna tog över igen.
Sen satt de där och ömkade sig och skyllde ofta på alla andra. Särskilt fick deras fd fruar skulden för så mycket.
Jag ställde alltid frågan till dem :" vad gjorde du själv då"?
Jag önskade igår när jag såg filmen att Kenneth hade bestämt sig för att gå till AA tre gånger om dagen ända tills han blev stark och verkligen kunde bestämma sig för att bli nykter för tid och evighet.
Det duger inte att ens dricka sk folköl!
Man måste göra som hans polare sa åt honom, hålla sig totalt från allt gift.
Jag la märke till hans rökning också, alla dessa missbrukare röker infernaliskt också. Även detta måste man komma ifrån därför att det fjättrar hjärnan vid missbruk.

Sorgligt att se men jag VET ju också att det går att komma bort från detta unkna liv som vi såg.
MEN det är bara Kenneth själv som måste göra detta steg!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate