söndag, maj 28, 2017

Affärsmännens dag!

Så har jag alltid sett på dessa dagar som importerats från USA. Pengar! Köpa!
Gillar man sina föräldrar så kan man när som helst under året också visa dem detta.
Själv kan jag ju inte uppvisa några levande föräldrar sedan många år men jag skulle nog inte bry mig heller.
Jag hade ju ett komplicerat förhållande till mina föräldrar, särskilt min mor.
Drömde senast i natt en mardröm om henne, riktigt otäckt mobbande drömmar och så betedde hon sig också.Inte bara mot mig utan även mot mina barn i mitt senare äktenskap.
De var inte värda vatten och min yngsta dotter var ju så ful , sa hon.
Exakt vad hon sa om mig också när jag föddes!

Jag tror idag att hon var behäftad med någon form av "bokstäver" i huvudet. Hade många gånger ett mycket besynnerligt uppträdande  och tidvis ljög hon om saker. Påstod att grannen hade gjort närmanden mot henne och det blev ett jävla liv om detta.Den utpekade tog mycket illa vid sig och jag fick försöka reda upp det hela.
Känslomässigt var hon avstängd mot många människor.
Så som hon uppträdde mot sina egna barn ska man inte göra.
Hon har skapat ett livslångt lidande för åtminstone mig men jag tror nog att min bror inte har haft så mycket goda tankar om henne heller.
Den som följt mig vet ju att hon dagen före sin död gjorde såna utfall mot mig så att något värre kan man inte vara med om.
Min fd hustru med man var närvarande och hon säger att det är det värsta hon hört i sitt liv. Vi gick därifrån , det var omöjligt att vara kvar och lyssna ! Jag var enligt henne enbart en olycka hela jag!
Allt från ful till bara en människa som ställt till det för henne på alla sätt.
Nå, det finns nog andra familjer med problem där de knappt talar med varandra osv.
Det är nog inte i bara Ingemar Bergmans värld sådant händer även om han kunde visa på både teater och film en fruktansvärd tillvaro så tror jag att denna finns idag också.
Verkligheten kan vara mycket svår för många individer.
Kan bara tillägga att det är sorgligt att inte ha haft kärleksfulla föräldrar, detta sätter spår för livet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate