fredag, april 28, 2017

Religionens hokus-pokus!

Varför sånt hokus-pokus i de flesta religioner?

Nästan ingen religion i världen går fri från att de håller sig med olika hokus-pokus i sin utövning. Det påminner om någon slags kabaré ibland med utklädda trollkarlar.
Man uppför sig som lallande dårar ibland och ju mer skägg männen har ju mer vildsinta ser de ut. En del predikanter rullar tom. med sina stränga ögon medan de lovar eld och straff till de otrogna.
Att gå i döden för sin tro är inget märkvärdigt i dessa kretsar vare sig det gäller pastor Jones med giftet eller IS och deras paradis med oskulder.
Nu håller det på att blåsa upp en ny hucklestrid återigen i vårt land, islam ska flytta fram sina positioner undan för undan. Unga trosvissa kvinnor ställer upp och berättar hur förföljda de känner sig ungefär som barnmorskan som inte vill utföra sitt jobb.
Jag är tillräckligt gammeldags för att tycka att en uniform ska se ut på ett visst sätt. Att hålla på och kräva att man ska få ha sin sportmössa istället på skallen eller ett huckle , det blir helt fel.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Muslimer håller på att flytta fram sina positioner i vårt land och de följer mallen som Brödraskapet har lagt ut för hur man ska påverka demokratier i väst.
Sakta, sakta kräver man olika saker. De som inte begriper vad det är frågan om ger med sig. Banker ska inte ta ut ränta av muslimer tex. De får ju för guds skull inte låna pengar mot ränta. De får inte det och det och det. OCH så ska vi gå dem till mötes ända därhän så att de ska bestämma.Läs historia hur de gjorde stora kristna grupper på Balkan till muslimer.
Med lock och pock och pålagor så fick de folk att överge sin kristendom.
Jag tycker inte om hokus-pokus från några religiösa överhuvudtaget och när de dessutom dyrkar vidskepelsen så blir det ännu sämre i mina ögon.
Vad tror en muslims kvinna att det händer om hon går ut utan sitt huckle? Bannbulla från gud? Nej, det är MÄNNEN som ger henne bannbullan genom att kalla henne hora!
Vissa kristna fick inte titta på tv en gång i tiden. Andra fick inte höra annan musik än den med texter om Jesus.
Det är ju bara trams och inget annat. Den gud jag håller mig med låter mig och andra människor både klä oss eller klä av oss om vi tycker det passar.
Min gud har inga aspekter på oss människor mer än det vi kan leva upp till av godhet.Orkar vi inte att vara goda alltid så är det så i guds ögon att vara en människa.Ingen är fullkomlig!
Inte ens gud är detta om man betänker hur vi är skapade med tex matstrupe och luftstrupe alldeles bredvid varandra!
OCH jag är i min fulla rätt att inte tycka om olika saker i vårt samhälle.OCH dit hör då bla. hucklet på kvinnor. Männens jävla gissel åt kvinnor. Dessa svartsjuka män som inte kan få se ett vackert hår hos en kvinna allt medan han själv på badstranden visar upp sin ludna kropp!
Snacka om hyckleri!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate