tisdag, april 18, 2017

Några festliga dagar!


Jag och Anne tog oss ner till Malmö-Lund med billigt SJ-tåg och firade att Anki fyllde 50 år. Hon visste inte att varken vi eller alla andra i släkten på bägge sidor skulle komma . När hon kom hem så stod vi där och sjöng för henne innanför dörren . Hon blev verkligen överraskad må jag säga. Roligt var det!!

 
Våren hade kommit mycket längre nere i Skåne än uppe hos oss i Stockholm. Så mycket vackra blommor i alla parker vi hann med att se.

Tyvärr  kom kylan även ner till Skåne på kvällen och dagen efter snöade det våldsamt i Lund. Men så här är det i april och jag har upplevt det så många gånger i mitt liv tidigare.

Men är man i Malmö så får man gå till Lilla Torg och äta utomhus. Varmt är det av gaslyktor eller vad man ska kalla dem. Sorgligt är att Malmö tog död på Saluhallen vid detta torg. Finns bara en sorts snabbmatskrog där och alla andra fina krogar och affärer är borta. Jag upplever att Malmö har blivit en tråkig stad mot förut. Till och med pressbyrån mitt i stan stänger kl 18.00 en lördag! Inte mycket folk ute överhuvudtaget nere på stan, var är de? Förr när man gick till Gustav så var det massor med människor. Lika tomt var det i somras när vi var nere!
Ingenting verkar att bära sig längre vad det nu kan bero på?
Bor det för mycket "fattigfolk" numera i stan som varken har råd eller lust att komma ner på stan?
Eller har allting flyttat bort till andra ställen som inte vi såg?
Ve denna tanke som jag lyfter fram nu, är folk rädda för att gå ut numera på stan efter alla skjutningar?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate