fredag, april 21, 2017

Den dolda brottsligheten!

Per Axel Janzon har skrivit en ordentlig genomgång från Malmös horisont om brott. https://www.fokus.se/2017/04/brottsplats-malmo/ 

Befolkningen där nere har i många år levat segregerat vilket föder misstro från bägge håll. När jag tex blev rånad och sprejad med tårgas så var första frågan på mitt jobb:"var de utlänningar"! När jag då sa som det var att de var ljushåriga skånepågar så blev de nästan besvikna. 
Men med alla domar som fälls så finns det också ett mycket stort mörkertal. Och det är alla de som inte anmäler av olika anledningar.
 Jag själv har ju som bekant blivit överfallen två gånger den senaste tiden här i Stockholm, första gången så funkade inte kameran på bussen så det lades ner av åklagaren.Nästa gång när ett par romer skulle ta min mobil så fredade jag mig själv med våld, gav fanken i att anmäla.
 På bussen var det en afghan och vid slussen romer. Hur många gör som jag och låter bli polis eftersom vi upplever det som meningslöst idag? Med andra ord så finns det en annan berättelse för journalister att gräva i!

Det mest tragiska är att höra kvinnor berätta  om de våldtäkter de har anmält men ångrar efteråt att de gjort så eftersom det blev så oerhört otrevligt för dem med alla förhör och rättegångar.
Hur många underlåter att anmäla på såna grunder?

OM alla brott skulle anmälas och (overkligt) skulle klaras upp så fick vi nog en annan bild framför oss. Ingen vet hur den bilden skulle se ut!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate