söndag, januari 29, 2017

Förslumning!

Världen över har man under det senaste 100 åren kunnat se hur olika bostadsområden har förfallit när de ursprungliga boende har flyttat ut och "mångfalden" flyttat in.
Husen har sakta men säkert kluddats ner och allmän förstörelse har påbörjat.
Bränderna i dessa områden kommer som ett brev på posten och numera inriktar man sig på bilarna och skolorna.
Idag såg jag ett exempel på gott och ont när jag gick ut till sophanteringen.
På trottoaren stod en kille synbarligen väntande på en kompis som också kom . Men han kastade en massa plastgrejor på gården denne kille från annat land.
Då upphäver hans kompis sin röst och ropar:"ska du inte ta upp det du kastade"!
Ingen reaktion. Då ropade jag också till honom:"du hör väl vad din kompis sa?"
Då tog han upp grejorna och gick till papperskorgen.
Jag sa åt denne svenne som väntade att :"du får guldmedalj av mig, tack för att du sa till!"

Jag har varit i slummen i Paris och andra ställen där det ser rent förjävligt ut. De sk arabiska kvarteren är ju totalt förstörda och mentalt mår människor inte bra i sådan miljö.
Ofta blir det än värre efter ett tag. Därför är det viktigt att sanera klotter och att inte ge upp kampen att reparera vad än hyresgästerna säger.
Samma sak med att som den unga killen gjorde, säga till de som skräpar ner. Nu finns det tyvärr massor med vuxna som inte är ett dugg bättre i detta avseende. Se bara hur rökarna skräpar ner överallt.

Nu finns det många som inte vågar säga till alla dessa unga invandrarkillar längre , de har blivit farliga. Jag förstår mer än väl denna rädsla men det är förödande för ett samhälle när rädslan sprider sig.
Frågan är vad ska vi vanliga medborgare som är rädda ska göra?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate