söndag, augusti 28, 2016

Vänstern nu och då!


I går kväll satte jag mig ner och läste igenom vad gamla "kamrater" till mig skriver idag på

 sina sidor eller i olika tidningar. Med "kamrater" så menar jag dels de som var medlemmar i 

skp (sveriges kommunistiska parti) eller inom Fib/kf (Folket i Bild). Det var som att stoppa 

upp tiden , allt var 60-70-tal igen.Samma språk, samma idisslande om USA-imperialismen.

 Samma hugg mot de som anser annorlunda. Samma israelfintlighet och svansande för 

extrema islamläror alá Hamas.De flesta blev med tiden individer med hög skolning och 

allehanda yrken inom den "högre" sfären , upptäckte faktiskt ungefär bara en arbetare bland

 övriga ca femtio. Men trots sina universitet så skramlar ihåligheten betänkligt, inte så att de 

inte kan formulera sig, tvärtom, det är de duktiga på men innehållet blir till tomma tunnor. 

Inget har hänt på de snart 50 år som gått! Men det är ju som så att i det verkliga livet är det 

ju ingen som bryr sig om dessa gamla fossiler och deras tuggande. Värre är det med de 

unga inom vänstern, de kan ju inte ens formulera sig utan tar bara till svordomar ,fula ord 

och nazistämpel när de ska försöka gå till storms mot Sveriges folk som tycker annorlunda 

mot dem själv. Säger man tex nation så svarar de enligt ryggmärgsreflex "nazist"! Säger 

man leve Sveriges folk så svarar de " jävla vit man osv" ! Vänstern är idag för mig ett totalt 

främmande skikt av individer vilka jag inte känner det minsta samhörighet med. Varken de

 som "var" eller de som "finns"!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate