söndag, augusti 28, 2016

Ur folkdjupet!

Damen kliver på vid Gullmarsplans t-bana, sätter sig bredvid mig och en annan dam. Sniffar i luften och säger "det luktar brand!"
Dam 2 säger spontant " det är väl någon bil som brinner"!  Sedan är samtalet igång om hur Sverige  har förändrats till det sämre.
Den andra damen tar upp om hur skolor också under åren har brunnit ner och är så arg på de ungdomar som håller på med detta. Vänder sig till mig och ställer frågan " vad tycker du"?

Då säger jag att jag har bott i Rosengård  en gång i tiden och sett hur allt det här har börjat en gång i tiden för att sedan sprida sig över hela landet.
Dam 2 säger då uppgivet " att ingen kan få stopp på det här hemska"!

Tyvärr måste jag byta tåg men säger åt dem att om inget snart sker som får stopp på det här så kommer folk själv att ta lagen i sina händer.

Usch ja, säger de bägge. Ajö!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate