fredag, juni 03, 2016

Viktigt på "Ledarsidorna" idag!

http://ledarsidorna.se/2016/06/den-vita-flykten/

Det som beskrivs här har hänt tidigare och händer i vårt land just nu.
I alla länder med stort inflöde av immigranter från andra länder med dålig utbildning och radikalt annan kultur så förändras stadsdel efter stadsdel. Något som alla har gemensamt är att kriminaliteten får ett fast grepp. Sedan kommer som ett brev på posten de radikala religiösa och mest islamister.
Jag har själv upplevt det här genom att ha bott i Rosengård åtskilliga år.
Denna stadsdel beboddes från början mest av stadens arbetare men är idag nästan helt och hållet en stadsdel med bara invandrare och deras barn.När jag bodde där i slutet av sjuttiotalet och en bit in på åttiotalet så var ca 85% av de boende redan från andra länder.
Varför vi liksom andra infödda drog därifrån är ju pga allt elände med bränder, rån osv men framförallt att skolan i Rosengård var redan då en katastrof och mina barn skulle inte behöva gå där. Det räckte med att min son gick några år i skolan där så fick man insyn rätt snart hur kass undervisning och förhållanden det var.
I alla sådana här områden "flyr" den ursprungliga befolkningen.
Så var det i Bronx i NY också en gång i tiden, när svarta flyttade in så kom dödsstöten för denna gamla fina stadsdel.
Orsaken är precis densamma som här i Sverige, det blir stökigt och folk börjar känna sig otrygga inför de ungdomsgäng som härjar fritt.
Polisen och övriga myndigheter tappar snart kontrollen och vill helst slippa undan problemet.

I alla länder så framträder det politiker som alltid försvarar dessa förorter MEN ingen av dessa försvarare vill bo där själv.

När jag bodde i Rosengård var jag politiskt aktiv men jag fann rätt snart att jag var ensam om att bo där. Inga andra politiskt aktiva fanns i denna stora stadsdel!

När vi flyttat ner på stan samt köpt borätt av HSB så kom det då och då familjer med invandrarbakgrund och köpte lägenhet. De kom också från Rosengård och när jag frågade dem om orsaken så var det alltid omsorgen om sina barns framtid vilket de framhöll. "Om mina barn ska lära sig korrekt svenska och kunna skapa sig en framtid med arbete och egen försörjning så kan man inte bo kvar i Rosengård, " sa de!

Det här pekar på ett stort misstag i svensk politik som det verkar vara försent att få ändring på , man har tagit hit för många och inte klarat av att inlämma dem i vårt samhälle. Eftersom Sverige dessutom tog in oerhört många förra året så pajar allting ytterligare.
Sverige har skapat ett proletariat av invandrare vilka ingen fackförening finns att tillgå för!
Det har gått 35 år sedan jag bodde i Rosengård och sannerligen ingenting har blivit bättre där.Tvärtom så har flera andra stora stadsdelar gått samma väg. Den som är intresserad av att studera kriminalitet kan ju börja med de dystra siffrorna från Malmö de senaste 40 åren.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate