tisdag, juni 07, 2016

En lätt känsla av diktatur!

I många år har jag besökt caférörelsen i Skogskyrkogården. En oas mitt i denna storstad.
Stadsmuseum driver detta café sedan en massa år och detta har de gjort på ett fint sätt. Jag har alltid känt mig nöjd och belåten med allt de har serverat.
Igår och veckan innan gick vi därifrån med ett stort missnöje. Vi sa till varandra jag och Anne att nu går vi inte dit något mer!
Nu har tydligen en ny chef bestämt att allting ska vara ekologiskt.

En tunn skiva ljust bröd med en ostbit på vad det som bjöds igår. Tidigare har de haft rejäla smörgåsar med så mycket gott på. Nu berättade tjejen som stod där innanför disken att inte ens våfflor fanns med längre eftersom de inte varit ekologiska.
Jag framförde min kritik och menade att det måste vara upp till kunden att få bestämma vad man vill ha. De får gärna ha ekologist, vegetariskt m.m. MEN de ska också ha sådant vi kunder vill ha!
I detta ögonblick kände jag diktaturens vingar över mig! Ska någon chef någonstans sitta och bestämma och förändra ett vinnande koncept  vilket har fungerat i så många år?
I Sverige pågår det så mycket tyckande och försök till dåliga förändringar, ja rent lögnaktiga och ohistoriska förändringar i allt från vanor till språkbruk.
Vänsteretablissemanget stämplar andras legitima åsikter och begår våldtäkt på det fria meningsutbytet. Nu ska vi tryckas på mat som vi inte ens tycker om!

"Folkuppfostrarna" i alla läger genomför sakta en typ av samhälle likt Mussolinis fascister. Under den tidiga socialdemokratin upplevde Sverige ett liknande  samhällssystem som man ville kalla ett "folkhem"!
Så sa även Hitler om sitt Tyskland och styrde och ställde i allt.
Nå, när ska man slå till mot den verkligt onyttiga maten , hamburgarna?
Men se det gör man inte eftersom det är muslimernas eget lilla matställe numera, garanterat fritt från griskött!

Barnen är snart feta så de rullar fram med sina läskedrycker och hamburgare, detta är ett verkligt samhällsproblem.
Studera de fattiga och utslagna i USA hur det har gått för dem vad gäller vikten.
På ren svenska så vaggar de fram som smällfeta ångbåtar och de pustar och stönar.
Människorna på vissa ställen är 90 % fett och 10 % människa!
Men på skogskyrkogårdens café där man aldrig serverat hamburgare, där slår matmaffian till!

Stockholms museum, jag uppmanar er att återgå till den forna matsedeln snarast.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate