onsdag, april 13, 2016

Min reaktion på vårbudgeten!

Det första jag tänker är på alla ofantliga summor som bollas nu av regeringen. Migrationsverket har en budget  större än svenska försvaret osv. OCH då har man inte heller räknat in att dessutom 10 lånade miljarder ska gå till de kommuner vilka har tagit emot flest invandrare!
Samtidigt höjer man avgifterna för hemtjänsten med stora belopp.
Det är det första jag tänker på.

Pensionärer ska plågas ut sina sista pengar när de blir gamla och sjuka! Vad är det för "arbetarrörelse" som gör sånt?
Sedan kommer jag att  jag att tänka på oss alla som slitit i vården som anställda på dåliga arbetstider och mycket låg lön på 80-90 -00 talet. Påtvingade 71 % scheman vilket aldrig gick att få sosseregimen i Malmö att ändra.

Alla vi har fått dålig pension.
Och då ser man återigen alla dessa stora miljarder bollas över till invandringen som sköttes så dåligt av allt från Reinfeldt till nuvarande regering. "Alla är välkomna"!

Pensionssystemet är rena rama lurendrejeriet och alla politiker har i alla år sagt att vi har världens bästa pensionssystem. Det har ALDRIG funnits pengar till oss, tvärtom har våra pensioner urholkats hela tiden inte minst med den sk "bromsen"!

Då börjar jag känna att hela det som pågår nu är ORÄTTVIST mot oss som arbetade i hela våra liv i detta land. Godheten sträcker sig bara till de som man öppnade upp porten för medan vi andra får titta på.
Riksdagsmännen, företagarna, byråkraterna, inte minst i det jättestora Migrationsverket har alla sitt på det torra.Bra löner och senare bra pension.
MEN det var vi som byggde landet!
I slitsamma yrken som har tagit hälsan från många .  I de gamla yrken vi hade fick man ofta riskera sina liv.Under mina år på järnbruket så dog minst 30 personer på jobbet genom olyckor.
Ni som sitter idag som byråkrater riskerar väl bara ert sittfläsk!

Kommunister i alla dagar har talat om "klasshat" och det är f-n i mig dags att polera upp detta hat mot er som har dragit in Sverige i det här.

Mitt hat är mot denna sk vänster och borgerlighet som fegar ur när de skulle som bäst ha behövts.
Hur kan man som "opposition" i princip sitta och titta på när dessa klantar i regeringen totalt kör över oss vanliga medborgare!

Fy skäms på er alla! Min röst får ni inte !



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate