söndag, april 03, 2016

Idag tänkte jag tankar som jag inte gjort på många år!

Vi gick runt på slussen och tittade på förödelsen. Nerskitningen,kluddet, stängningen av affärerna osv.
Stadens impotenta politiker har genom årens försyndelser sakta men säkert förstört slussen. De har inte brytt sig om att reparera och snygga upp, en taktik som de med framgång  har lyckats med. En del har trott på att MP skulle ta strid för en lösning som både hade blivit billigare och bättre.(Plan B)
Men ack nej, detta maktsugna parti har inte förnekat sig, de ställer upp på hela det dåliga paketet.
Jag blir misslynt över vad jag ser och inte blir det bättre av att jag håller på att bli rånad av två romska unga män.
Men, jag la märke till dem redan i förväg och såg på långt håll hur de spanade in mig. Försökte med en undanmanöver och gick fram till Pressbyrån och talade med den anställde där.
Sedan gick jag till rulltrappan men då kom de. När vi kom upp så trängde sig den ena på mig medan den andre var bakom.
Jag förstod genast vad som var på gång och skrek först åt honom att försvinna sedan knuffade jag honom hårt bort från mig och snabbt ut på Götgatan bland folk.

Några såg att jag var antastad men som vanligt så bryr sig ingen.
Vi pensionärer är lovligt byte för dessa parasiter och att gå ensam är betydligt farligare än om man är två.
DÅ tänkte jag tanken för första gången sedan jag flyttade upp från Malmö och dess djungel av kriminella att nu börjar det bli likadant i Stockholm!
Ska man verkligen behöva ha det så här i vårt land?

Det är synd om alla utom de som blir offer för alla kriminella, de får skylla sig själv!

Gubbe, varför går du ensam med en mobil synlig i bröstfickan?? Jävla idiot!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate