måndag, januari 18, 2016

Löneförhöjning för mig!

Idag kom beskedet från Pensionsmyndigheten och det var positivt för första gången på mycket länge. Jag fick en höjning med 406 kronor i månaden trots en sänkning av bostadsbidraget med 213 kronor.

Fortfarande får jag alltså bostadsbidrag med 354 kronor i månaden!

Detta är ju ändå ett underbetyg för pensionssystemet och i synnerhet för Kommunals avtal under de år jag arbetade under detta.(20 år)

Vi hade så låg lön inom vården under alla dessa år och trots att jag gick upp till nattarbete så förändrade det inte helhetsbilden nämvärt.

Mina 20 år som järnbruksarbetare med hög lön tycks inte ha inverkat ett dyft på pensionen. Ingen tjänstepension från dessa år heller. Dåligt av Metall att inte tvingat fram detta eftersom tjänstemännen under alla dessa år hade tjänstepensionen inskriven i sina avtal!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate