måndag, januari 11, 2016

En hjälte till vandrade till Hades!


David Bowie blev 69 år och avslutade sitt liv med att komma ut med en kritikerrosad ny CD där han tar avsked.
Hans karriär har varit så fantastisk i så många år. Berlinåren är ju också en tid då han var oerhört produktiv och jag älskar när han sjunger på tyska !
Hans hyllning till de som tog sig över DDR-muren glömmer jag aldrig.
En scen som jag också aldrig kommer att glömma är en gala för HIV-positiva då han efter en fin låt gick ner på knä på scenen och bad en bön för sina både döda och sjuka kamrater!
Hans deltagande i galan för Freddie när han avlidit är också något att minnas.
David Bowie bytte under sin karriär som bekant skepnad många gånger och det hördes i musiken också.

Han vågade också utnyttja smink och kläder som det sprakade fär omkring.
Jag kände smärta i själen men på något sätt så hade jag ändå uppfattat hur läget var när man såg och hörde honom den senaste tiden. Man såg att han var tärd och sjuk!






Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate