söndag, november 01, 2015

Per T Ohlsson jämför SD och V på ett korrekt vis!

De som under åren följt mina bloggar har då och då läst mina jämförelser mellan SD och Vänsterpartiet och Per T ser samma politiska trådar som jag.

Om vänsterpartiet kan jag minnas en hel del ohederliga politiska ståndpunkter från min egen tid som medlem.
Det svek som satte störst spår hos mig var partiets görande och låtande 1968 när Warzwapakten invaderade Tjeckoslovakien!
Först går partiledaren Hermansson ut och fördömer sedan när revolten är krossad så svänger partiet och skickar ner partisekr.Urban Karlsson och han lyckönskar de av Moskva tillsatta ledarna.
Ett totalt svek som kom att kosta vänsterpartiet hela sitt ungdomsförbund. När Vuf gick ut i demonstrationer så stod de gamla kommunisterna och ropade förrädare till sina unga.

Det här är bara ett exempel från vänsterpartiets historia som ända fram tills idag är kantad av en politik som lika gärna skulle kunna ha varit utformad av Moskva. Nu störtades hela det kommunistiska systemet i öst  men vänsterpartiet väntade ända tills det inte fanns någon återvändo , då tog de avstånd från sina bröder!
När vi andra gladdes över murens fall så var de tysta och ledsna på sina vänsterbarikader!

Jag blir glad när jag idag läser Per T Ohlssons krönika i SDS, huvudet på spiken när han tar upp likheterna mellan dessa två partier SD och V, läs här och jag tycker att varje demokrat borde kunna skriva under på Per T och det han skriver idag:http://www.sydsvenskan.se/opinion/per-t-ohlsson/vikten-av-att-halla-rent/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate