måndag, oktober 19, 2015

MP och S , två skilda världar!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6281509
Boel Godner är kommunalråd i Södertälje och Karolina Skog detsamma i Malmö.
De hade en kort debatt i P1 i morse om flyktingar, boende och social misär.
Första frågan jag ställde mig rätt snart var att hur i hela friden kan socialdemokratin regera ihop med MP vare sig det är på riksnivå eller kommunalt?
Kommunalrådet Skog från mp lät som ett ufo från en annan planet  vilken varken hade öron eller ögon att se den verklighet som nu finns i Sverige.Eller om jag ska vara snäll, en sagotant!
Kommunalrådet Godner vilken har så många års erfarenhet från Södertälje kunde klart redogöra för eländet i Ronna stadsdel där lägenheterna är proppfulla, tio personer i en tvåa.
Fastighetsskötaren verifierade detta samt berättade att hans arbete idag enbart nästan består av att städa sopor som finns överallt.
Familjer flyttar kanske 20 gånger mellan olika boenden och särskilt barnen mår mycket dåligt av detta. Skolorna är de första att märka hur barn far illa. I stort sätt så fungerar inte staden som den ska.
Tyvärr har ingen lyssnat på socialdemokraterna i Södertälje och deras krav på en lösning ur det värsta.
Skog i Malmö tvingades till slut att erkänna att även de har problem men sen var det stopp i hennes resonomang. Allt är bra som det är!
När jag flyttade ner till Malmö 1978 var Karolina Skog 2 år gammal. De problem som diskuteras idag fanns även då i Rosengård där jag hamnade med min familj.
Bränder, arbetslösheten var 80 %, ytterst stökiga skolor, kriminella,narkotika....ja allt elände som idag har spridit sig ut över landet.
Jag förstår att man har det illa i Malmö eftersom man behöver ju bara läsa stadens tidningar varje dag där de svämmas över av eländet.
Till skillnad mot Södertäljes politiska ledning så tror man på jultomten i Malmö trots att man behövt stänga skolor, trots allt grovt våld i förorterna. Trots trångboddhet  med kackelackor och vägglöss. Ja, säg mig vad som inte finns i denna stad.TOM. psykvården har gått i den totala botten med många självmord på avdelningarna.
Jag känner mig upprörd över miljöpartiet och dess flumpolitik, riktigt jävla besviken på socialdemokratin som valt mp som partner.

Jag vill se den gamla socialdemokratin stiga fram på samma sätt som nu moderaterna skakar av sig Reinfelds olustiga politik.
Då måste socialdemokratin åter börja resonera som man gjorde tidigare angående miljöpartiet, att det är ett parti för sagoberättare.

Det är bara att hoppas på tillnyktring snarast och förhoppningsvis kan då de stora partierna börja ta ansvar för vårt land. Eller ska de fortsätta med sin politik samt se på när SD växer till landets största parti?



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate