söndag, september 06, 2015

Satsa på dig själv och bli egocentrisk!

För rätt så många år sedan pågick en kamp mellan höger och vänster  i frågan om att bli egotrippad.
Idag är den kampen över och de egotrippade finns på nästan alla kultursidor och inom politikens vänsterfält.
Det blev alltså precis tvärtom mot vad vänstern sa för 40 år sedan. Jag tror jag aldrig i mitt liv har sett så många egotrippade personer framträda i massmedia som idag.De sitter där med skärmmössan på sig och en uppsättning stämplar i olika färger. " Du är god" pang. " Du är ond" pang. "Du duger inte därför att du är en medelålders vit man"! Pang.
Där sitter dessa egon och påstår än det ena än det andra. Och så kliar de varandra på ryggen som de värsta disponenterna i näringslivet.
Jag vill ställa frågan till alla kändisar som återigen skriver under på hur goda de är i just godhetens organ nr 1 för närvarande Dagens Nyheter, var fanns ni när de kristna kördes ut och mördades i Syrien -Irak? Var fanns de stora upropen? Den enda tidning som på allvar bevakade allt det otäcka som hände då var tidningen Dagen.
Förra sommaren och i  somras var det stora demonstrationer i Stockholm , vi var där men i övrigt var det tomt på både svenskar och kändisar! Resten av demonstanterna var människor födda i dessa två våldtagna länder med massor av släktingar på flykt eller mördade.
Män spikades upp på kors, kvinnor våldtogs och såldes som slavar. Kändisuppropen fanns inte i någon tidning.
Det är då jag kommer att tänka på det jag skrev i början här. Nu passar det att känna efter med hela handen och känna efter.  För mig blir de inte riktigt trovärdiga dessa kändisar utan de drivs av sin egotrippade inställning.
Och som sagt var när alla dessa flyktingar i miljoner kom till olika läger då brydde man sig inte heller utan det är nu som först när man går mot norr som reaktionen kommer. Varför?
Gäller det att komma med på "godhetståget" i tid så att man inte skämmer ut sig inför sina kändiskompisar?
Det finns trovärdiga rörelser och organisationer i vårt land vilka har samlat in pengar i åratal.De skickar sina utbildade krafter till de värst utsatta människorna på jorden. Inga kändisar bryr sig om dessa framförallt kristna rörelser , jag tar bara en ur alla rörelser som exempel   http://barnmissionen.se/
de utför underverk. De finns redan bland de utsatta men inte får de stöd av stora upprop i den malliga tidningen DN.
Nej, DN kör sedan ett par år sitt eget race bland radikalerna på Södermalm  , tidningen har fått en ny  publik och på tidningen trängs allt från ultrakommunister till några liberaler. Tyvärr har de sin makt med pengar också kunnat värva en de bra skribenter också men helhetsintrycket är en tidning som slagit in på en lönsam linje med att stryka "radikaler "  längs med ryggen.Tom. idrottsredaktionen följer denna linje istället för att ägna sig år idrotten.
Kliar du mig så kliar jag dig!
Och så använder man katastrofen i Syrien som ett penningdragande inflöde.
Jag tror inte på DN helt enkelt!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate