torsdag, juli 02, 2015

Olika stadsdelar och olika vanor!

Idag talade jag med en man som jobbade på ett stort varuhus i Kista. Han berättade för mig att de hade ett svinn varje dag genom åverkan och stölder med ca 40.000 kronor om dagen.
På andra ställen i staden där det bor en helt annan sammansättning av befolkning fanns inte dessa problem i denna omfattning.

Jag kommer då att tänka på min sons kompis i Rosengård som genom sina föräldrar lärt sig att man "fick ta" grejor på varuhuset.
Ett fullkomligt tröstlöst förhållande som bara brukar uppskattas av unga vänstermänniskor. De tycker ju att det inte är brottsligt att stjäla från "kapitalisterna"! Eller att planka på tunnelbanan ! Eller att bränna bilar och skolor!
I Kista  kan man inte ha vissa varor framme ens medan man på andra ställen kan detta.
Jag tycker inte om tjuvar, varken de som snor i affärer eller gör inbrott och de unga som åker dit idag borde få mer kännbara efterräkningar än vad de får idag.
Då kommer jag också att tänka på min goda vän Bengt vilken fick sitt ena öga utsparkat av ett gäng tonåringar. Värst var deras hånflin i rätten mot mig berättade Bengt för mig.

Själv fick han besvär för resten av sitt liv allt medan dessa unga fick kratta lite löv några månader!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate