måndag, juni 15, 2015

Feghet, feghet Folkets hus!

Mona Walter skrev så här på Facebook igår :"Hejsan.
På måndag kommer jag hålla ett föredrag kl 18:00 i Rinkeby på folkets hus. Det är först och främst riktat till mina Somaliska landsmän. Då jag är konvertit har de religiösa muslimerna uppmanat mina landsmän att inte komma dit. Ni är alla välkomna att komma dit och stödja mig, jag kan behöva allt stöd jag kan få. Polisen kommer att vara på plats för att se till att allt går rätt till. Lyssna gärna på denna intervju från Sveriges radio som handlar om detta inför måndagen, den är på svenska.
En av de somaliska männen i intervjun säger att jag har rätt att göra som jag vill men att jag enligt Islam skall dömas för det jag gör. En annan man säger att det är förbjudet att kränka Islam och de är beredda att dö för sin profet. Somalierna vet om denna dom mot mig och därför vill de uttrycka sin ilska mot mig. Inget av de fördömande uttalanden är översatt till svenska."


Just i em. meddelade Folkets hus i Rinkeby följande :http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6190492 

De inställer Monas tal eftersom deras policy inte stämmer med det hon ska ta upp!
Och det kommer de med nästan i samma stund som hon ska hålla sitt sedan långt tid inplanerade möte där hon ska tala om att vara konvertit från den muslimska läran. Mona Walter är kristen sedan tio år och det är väl där skon klämmer?
I samma stund som Folkets Hus tog detta beslut så inskränkte de yttrandefriheten i vårt land ytterligare. Mona  pläderar inte att man ska döda eller straffa konvertiter vilket däremot muslimer gör.
Deras straffreligion är ju förfärlig att ta del av och det borde ligga i Folkets hus-rörelsens ideologi att få berätta sanning om islams "sanningar"! Hugga av händer, stena kvinnor, döda homosexuella, piska bloggare osv .
IS påstås ibland att de inte är muslimer men det är bara ett försök att dölja att IS faktiskt följer koranen till punkt och pricka.Allt det de utför av hemskheter är godtagna i den gröna boken.

Om nu Mona hade tänkt att berätta detta och om sina erfarenheter som uppvuxen bland muslimer så måste det också ligga ALLA DEMOKRATER VARMT OM HJÄRTAT!
Detta la Mona ut ikväll: Hej ni har säkert läst att mitt föredrag om religionsfrihet och yttrandefrihet på Folkets hus i Rinkeby blev inställt.
Jag är ändå nöjd trots att jag inte fick hålla föreläsning ikväll.
Jag fick fram mitt budskap om att mina muslimska landsmän inte respektera den svenska lagen om yttrandefrihet. Inte heller respekterar mina muslimska landsmän att vi har religionsfrihet i Sverige. Detta fick de hjälpa av med Socialdemokraterna i Rinkeby som ansvarar för Folkets hus. En verksamhet de får kommunala bidrag för.
Jag kommer att ändå hålla en föreläsning i Rinkeby men det blir inte på folkets hus.
Polisen har lovat att ansvara för säkerheten och se till att mina demokratiska rättigheter uppfylls om dom så ska stänga av hela Rinkeby.
Det finns ingenting som mina landsmän kan göra för att stoppa detta. Rinkeby tillhör varken socialdemokraterna eller mina muslimska landsmän, Rinkeby tillhör alla.
Mina Somaliska landsmän har skämt ut sig då de nu helt öppet tagit ställning för den extremistiska sidan av Islam som inte tillåter yttrandefrihet och religionsfrihet. Detta har dom gjort i samarbete med den Socialdemokratiska ledningen för Folkets hus i Rinkeby.
Denna information har jag delgett utländsk media och min föreläsning på somaliska kommer i dagarna att läggas ut på youtube.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate