söndag, maj 17, 2015

Jag ber om ursäkt och gör en pudel.

För några dagar sedan blev jag upprörd över att en författare i Bangladesh mördades av islamister samt hade blivit nekad tillstånd att komma som gäst till Svenska PEN.
Jag var oinformerad om att UD helt stod för detta avslag. (Trodde att det var Migrationsverkets beslut)

Detta gör ju att Margot Wallström är den som har högsta ansvaret för detta avslag och borde ge en ordentlig redogörelse för detta galna beslut.
Det finns dessutom ytterligare att beslut att ifrågasätta , nämligen nekandet av en Syrisk teatergrupp att komma till Sverige och som skulle ha spelat i Malmö.

Socialdemokratin ihop med miljöpartiet styr detta land sedan valet i höstas och skryter med att föra en feministisk utrikespolitik. MEN ser den ut på det här sättet så betackar åtminstone jag mig för denna politik.
Läs för övrigt Björn Wimans mycket uttrycksfulla söndagskrönika idag : http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/bjorn-wiman-forfattarens-blod-flackar-ocksa-sveriges-fasad/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate