tisdag, mars 24, 2015

Ränteavdrag?

Läs det här först så får du något att tänka på:http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/rika-far-mest-av-statens-30-miljarder-i-ranteavdrag

Jag har ända sedan sextiotalet varit emot att man får dra av räntor (30%) från de lån man har så att staten bekostar allt från dyra hus till annat.
Ett faktum är att Sverige  är unikt i Europa med dessa ränteavdrag. Jag minns hur tex politiker i Tyskland var mycket förvånade över att staten i vårt land bekostar ren lyx såsom undersökningar visar.

Dessa 30 miljarder skulle kunna användas på ett bättre sätt och frågan är naturligtvis varför socialdemokratin som haft makten under så många år från 1918 och framåt inte har rört dessa räntepengar??

Det finns ett drag hos socialdemokratin som får mig att bara sucka tungt, de är fega helt enkelt.
Jag vill se Magdalena Andersson  lägga fram ett förslag om att ta bort alla ränteavdrag och då ska (S) få min röst!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate