torsdag, mars 05, 2015

Paul Ronge, nu gäller det att få en solbränna!

Paul Ronge har fått "vita kortet" !http://blogg.resume.se/paulronge/2015/03/05/nar-natet-bagnar-av-egobloggar/

Vit medelålders man är ett uttryck som framförallt vänsterns skribenter använder sig av. Det är lika dumt som det låter.
Om oss som är födda i början av fyrtiotalet så ska det väl låta så här då:" vit gammal man" gör så gott han kan men dansar fan så  illa!

Rasismen visar sig alltid i olika skepnader inte minst bland de som kallar sig "antirasister"! De talar ofta om "sionister" men deras framställning är ju den klassiska judeförföljelsen.
Idag stötte jag på ytterligare en variant av rasism och det var när jag hörde radions dokumentär om Fadime.
Släkten förbjuder deras unga att överhuvudtaget bli tillsamanns med en svensk.
Nej,  Fadime skulle gifta sig med en kusin från Turkiet.
Släktens avsky för oss svenskar får mig att återigen fundera över hur de står ut med att bo i vårt land?
Är de bara här för pengarna? Har de inte kommit hit alls pga av vår demokrati?

I Paul Ronges blogg idag så tar han upp oss som bloggar varje dag och de motiv vi har för detta. Tyvärr om jag fattar honom rätt så borde kanske vi inte göra detta eftersom vi inte har något att säga av vikt?
Nå, Paul får väl tex sitta ner en stund och kolla vad jag har åstadkommit under många års bloggande.
Vem har lagt ut sina SÄPO-handlingar offentligt under årens lopp? Jo, jag skulle tro att jag är helt ensam om detta.
Så några korn kanske även han finner hos mig.
Nu är det ju som så att kaka söker maka inte minst på internet.Det är ju bara att kolla vilka "vänner" folk har på Facebook så ser man snart att klasstillhörigheten lyser stark, ja rent av glöder som solen.

Jag själv har bemödat mig att ha vänner ur vitt skilda kategorier och vill samtala med alla oavsett yrke och bakgrund.
Däremot har jag kört utrensning mot odemokratiska krafter, jag vill inte att folk som dyrkar ismer ska kunna använda min Facebooksida för propaganda.

I sanningens namn så har jag inte behövt stänga av de kommunister jag känt i mitt liv, de har själva plockat bort mig. De kan inte förlåta någon som bytt politisk inställning, "skomakare, bliv vid din läst" är ju valspråket för dessa övervintrande 68 nostalgiker !




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate