torsdag, februari 05, 2015

Fin intervju med Lena Andersson.

Jag har ju läst många tankar från Lena Andersson genom åren, kloka men svåra tankar ibland att ta till sig. Ibland har jag haft svårt att förstå det hon skriver och fått läsa om flera gånger innan jag fattat. Hon är en sk "djuping" i mina ögon men det är inget nedvärderande från min sida.
Jag är enbart glad att sådana människor finns i vår värld. De får oss att tvingas att tänka till lite extra ibland !
Intervjun i Situation S är av ett annat slag, lite mer personlig än vad man sett förut.Lena A berättar mer om sig själv och sin ungdom , hon är full av humor märker man också.
Hennes senaste böcker har jag tyvärr inte läst, mina ögon pallar dåligt för bokläsande.
Lena frågar sig om en del män kanske aldrig kan älska på riktigt utan bara glider undan och fortsätter sina liv som om inget har hänt. De upprepar sitt mönster utan att själv lida av det. Lite av ett Don Juan liv med ett flygande från blomma till blomma.
Nu tror nog jag efter alla mina år att det finns säkert lika många kvinnor som också flyger mellan blomstren utan att egentligen bry sig särskilt mycket om vad som händer deras "offer"!
En oviktig fråga reser jag, tog de verkligen bort systembolaget helt och hållet i Tensta? Varför? Jaja, Lena säger i alla fall detta i tidningen.
Köp och läs Situation Stockholm!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate