torsdag, december 18, 2014

Kollar på Bruce Springsteen!

Chromecast har revolutionerat mitt tittande på videos i och med att man så lätt får upp dem på sin tv.
Google har på detta sätt verkligen gjort en kulturgärning av stora mått. Den lilla Casten är ju dessutom så billig. Jag gav 398 spänn men ser nu att de sjunkit ytterligare i pris.
Konserten med Springsteen är från i våras och filmades nere i Texas inför säkert över 50.000 i publiken.
Men jag har nu sedan en tid kollat publiken på olika spelningar med stora artister och det är denna gång fler svarta på scenen ihop med bandet än vad jag kan se i publiken.
Samma sak har jag under åren kunnat se runt om i Sverige. När jag bodde i Malmö så var jag på många stora svenska artisters spelningar. Kent, Thåström,Lundell osv men förortens unga fanns aldrig där och lyssnade även fast vissa spelningar var gratis.
Här i Stockholm har jag också kunnat konstatera samma företelse.
Vi lever i skilda världar på samma sätt som man gör i USA. Åren går och klyftorna består!
Om jag mot förmodan skulle gå på en rapspelning kanske det skulle vara skillnad? I mina öron och ögon verkar det vara mest förortsfolk som rappar?
Nu kommer jag aldrig att gå på en sådan spelning därför att jag verkligen avskyr rap.
Det är för mig en entonig likartad kaskad av ord och i stort sätt samma låt varje gång.
Finns ingen finess med den sk musiken. Inget intressant om man råkar var intresserad av MUSIK! Bara entonigt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate