torsdag, november 13, 2014

En sorglig samling gamla uvar mot Nato!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/anti-nato-bok_4095475.svd

Thage G Pettersson har de senaste åren utmärkt sig som en man som lierar sig med Putinister ala Stefan Lindgren. (Fd Gnistans red. SKP-Maoisterna)
Deras splittring av Afghanistanrörelsen som utmynnat i en seg kamp för att dra loss Sverige från sin medverkan i att motarbeta islamisternas övergrepp mot främst kvinnorna i Afghanistan är ett lågvattenmärke.
Nu ger Petterson ut en bok med olika medverkande bla Anders Ferm, Maj-Britt Theorin och Pierre Schori. Dessa tre var Stefan Lindgrens kumpaner ihop med Thage G Petterson och denna gång så blåser de till strid mot NATO.
Det är klart som korvspad att denna bok går Putin till mötes på alla sätt. De använder exakt samma formuleringar som man hört från Moskva!
I dessa tider när Putin och Ryssland utövar angrepp och krig mot Ukraina samt hotar de Baltiska staterna med utplåning så kommer denna bok som på beställning av just Putin.
Jag vill inte ta ordet landföräderi i min mun men jag kan inte hjälpa  att jag får en dålig smak i munnen när jag läser deras argument som är en enda upprapning av husbondens röst i Moskva.

Under kalla kriget så fanns det vissa som sa sig förfäkta en tredje ståndpunkt tex Arthur Lundqvist , men de hamnade alla i Moskvas knä rätt så omgående.
På samma sätt så sitter nu skribenterna av denna bo i knäet på Putin!

Bokens titel är " Bevara alliansfriheten-nej till nato-medlemskap"!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate