fredag, oktober 24, 2014

Ubuntu 14.10 idag!

http://www.ubuntu.com/
Jag har varit med från början med denna OS  Ubuntu 14.10, d.v.s. från alfa-beta till färdig produkt. Skickat mina rapporter hela tiden hur det fungerar och icke fungerar.
Idag insåg jag att jag exprimenterat lite för mycket med mina filer, vissa grejor funkade inte. Tog då ner ISO-filen från Ubuntus server och brände en DVD.
Tänkte från början installera över hela det gamla systemet men jag har mycket bilder och musik så jag ville egentligen inte detta.
När jag sätter i skivan så ser jag att Ubuntu har en funktion där man kan ta vara på sina filer och program, kör denna variant som tog rätt så långt tid just beroende på alla mina egna filer. Skulle tippa att det tog en timme innan det var klart men belöningen blev ju att allt var kvar utom tex Spotify och några andra grejor som kommer utifrån.
Det är ju lätt som en plätt att återinstallera det som fattades och jag såg då att filerna från tex musikspelaren Nightingale fanns kvar så fort jag installerat programmet. Skönt!
Ubuntu är så lätt att handha och fungerar så bra nu för tiden så det är ju nästan underligt att inte folk i allmänhet använder sig av detta gratisOS. Allt är lättare med Ubuntu än med tex Win 8.1!
Som jag brukar säga, i mobilerna så härskar Linux till större delen av alla telefoner .Men på PC är det tvärtom Win. som härskar, det borde bli ett slut på detta snart!
Varför slösar folk bort sina pengar på dyra system?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate