måndag, augusti 18, 2014

Kränger bussen?

Det här bladet satt på bussen idag här ute på Värmdö. Jo, bussarna här kränger förskräckligt så vi pensionärer håller på att tratta på ändan hela tiden. Senast idag så fick jag hålla i mig med bägge händer !
Det är bra att v har ordnat namninsamling mot krängningar på bussarna. Men det som står överst på bladet förstår jag dock inte, jag har aldrig sett någon rasism på bussen. De svarta  förarna har då aldrig sagt något kränkande till mig!
Inte ens den muslimska damen med hucklet har sagt något illa , tvärtom så log hon med hela ansiktet mot mig och körde mycket säkert. Men en sak är jag säker på , körkortet har hon inte tagit i Saudi-arabien därför att där får inte kvinnor köra motorfordon.
Mot dessa regimer borde det demonstreras liksom mördarna i IS men sånt ser jag inte från varken V eller något annan politiskt parti idag.
Sverige är ju ett av de länder där det finns otroligt få rasister , kanske några hundra på sin höjd.
Sen finns det ju dårskallar lite överallt tex i Norrköping där en vänsteranhängare skrek till en SD-kille något så här: "din jävla svarting osv" eller nere i Malmö där ytterligare en rasist från vänstern skrek till en dansk: "Danskjävel, åk hem"!

Det är kanske det V menar med "medmänsklighet"?

Om inte ett parti får skriva på sin valpropaganda tex; "Hårdare straff för brottslingar, tänk på brottsoffren istället" då kan man ju undra vad det är för mörka krafter som ligger bakom förbuden, kanske HelsAngels?

I Södertälje är det kommunal som håller i åsiktsanalysen och de kanske får inspiration från något annat gangstergäng?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate