tisdag, juni 17, 2014

Alla trevliga fester verkar ha en ful baksida också!

Jag höll på att skriva full  istället för ful av bara farten. Jo, även på den fina Kentfesten så fanns det en baksida med all alkohol som säljs i stora mängder.
Det finns ju alltid människor som inte förstår att stoppa i tid. Värsta  exemplet såg vi efter spelningen då en ung kvinna var så full så hon låg ner. Sedan kom hennes kille (som var nästan lika full) och släpade upp henne för en vinglig färd hemåt.
Men de flesta som jag såg berusade var av en anledning medellåders kvinnor. OCH 99 % av dem röker av bara den! Jo, jag vet att alla undersökningar visar att rök och krök tydligen fortfarande håller samman.

Vi som inte gillar att få rök i näsa och lungor har ingen chans att dra sig undan eftersom rökare är så egotrippade i sitt rökande, de tar ingen hänsyn till andra människor.
En del blir dumma i huvudet av sitt rökande , min dotter jobbar med bla rökare som fått lungcancer och de säger alla med en mun att de inte kan förstå varför de fått cancer.
Samma sak upplevde jag på lungkliniken i Malmö där jag arbetade. Det är tydligen som så att det inte bara är lungorna som skadas utan även hjärnans förmåga att ta till sig fakta.
Att det är tillåtet att fimpa överallt är en gåta för mig, hur i h-vete skriver man lagarna? Kolapapper får man böter för men inte dessa äckliga fimpar??

Men det var som vanligt de fega politikerna som inte vågade fixa en ordentlig lagstiftning en gång för alla.
Man kunde lösa en del av arbetslösheten genom att anställa massor med folk som skulle övervaka nedskräpningen och på detta sätt befria polisen från detta arbete de ändå inte tycks hinna med så jävligt som det ser ut i våra parker varje helg.

Såna svin  en del unga har blivit , lata jävla egoister som alltid låter någon annan fixa städningen.
Men det är väl samma anda som de  har som klottrar överallt och förstör för oss andra!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate