onsdag, maj 21, 2014

Holgers gamla bilder!

Igår var jag hemma hos morbror Holger och han har varit i städtagen. Han ville ha hjälp av mig att städa mer så vi gick igenom hans byrå där vi hittade en hel låda med gamla bilder. "Kasta dom" sa han!
Men jag ville att vi skulle kolla på dem innan de gick i sopan och några lyckades jag rädda med hans  medgivande.
Tyvärr fanns det en hel del gamla bilder där  han inte hade en susning om vilka personerna var på bilden.
Farfar och farmor Andersson från Uppsalaslätten kände han igen men i övrigt så mindes han inte.
Synd var också att inget stod på bildernas baksida förutom en bild.
Ingen vägledning alls men jag publicerar dessa bilder ändå därför att de speglar en annan tid. Bilder var ovanliga när dessa togs.

 Dessa två färgbilder föreställer Holgers mor dvs min egen mormor som hette Ellen Hernefors (Andersson)

 Det här är farfar Johannes Andersson med makan Eva född Lundin. Johannes föddes 17 maj 1849 och Eva 1856.

 Holger Hernefors (Andersson)  född 1913 och här fyller han jämt 50 år.
 Möjligen Holger som baby?

 Detta är troligtvis en morbror till Holger!
 Valfrid Hernefors (Andersson) var Holgers far. Död 1965 i Örebro.
 Ellen Hernefors var Holgers mor och hon avled i Malmö 1978.
 Okänd!
 Okända!

Denna familj borde vara Ellens familj nere i småland?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate