onsdag, april 30, 2014

Jag är mycket besviken på SL idag!

Jag har i tio år använt mig av det blå plastkortet d.v.s. en laddningsbar biljett.
I början så kunde man ladda för fyra månader i sträck men sedan ändrades det till tre månader. På sommaren from 1 maj fram till 31 aug så bjöd SL på en månads avgift.
Detta kvarstår fortfarande men jag tänkte mig inte för när jag laddade mitt kort senast utan laddade för tre månader igen. Kortet räcker alltså till den 30 maj.
Idag gick jag och frågade på ett SL-center hur det tekniskt skulle fungera om jag ville ladda ner mina fyra sommarmånader med en månads gratis resa.
Nej, det gick inte därför att då skulle de pengar jag hade innestående tas bort!
Jag menar att detta är ett dåligt system med dålig teknik som inte kan bevara mina dagar (pengar) på kortet så att jag hade haft dem tillgodo efter 31 aug!
Kundvänligheten i systemet är ju lika med noll och jag ska alltså inte kunna få mina sommarmånader i år efter alla dessa tio år som kund!

Jag fick rådet i kassan att överlåta mitt kort till någon annan med dessa 30 dagar kvar samt köpa ett nytt kort för sommaren.

Sagt och gjort så gjorde jag detta på Pressbyrån och då påstod han att de hade fel eftersom han själv hade varit med om att kunna fixa sånt här!
Sant eller falskt vet jag ej men jag anser att SL måste ta tag i det här problemet som jag sannerligen nog inte är ensam om!

PS Idag kom svaret från SL och jag vill bara påpeka att jag frågade personalen på dels Gullmarsplan och dels på Slussens center. Nu får jag rätt genom kundtjänst , så här skriver de: "
Hej Bo!
Tack för att du hör av dig till oss.
Jag beklagar att du fick detta bemötande och denna felaktiga information på SL Center. Ett accesskort har plats för två periodbiljetter åt gången, och du hade kunnat ladda på din sommarbiljett på kortet utan problem förutsatt att du endast hade din aktiva biljett på kortet. Utöver detta så kan en aktiv periodbiljett uppgraderas till sommarkortet och mellanskillnaden betalas (om den aktiva biljetten har kvarstående värde).
Jag kommer att framföra din synpunkt på accessystemet till vårt huvudkontor så att de får ta del av den och förhoppningsvis förbättra systemets kundvänlighet.
Jag hoppas att du känner att vi har tagit hand om ditt ärende på ett bra sätt.
Du är alltid välkommen att kontakta oss igen via webbformuläret eller på telefon 08-600 10 00.
Vänliga hälsningar,
Jimmy Mattsson
SL Kundtjänst"

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate